REGULAMIN ORGANIZACYJNY PODMIOTU LECZNICZEGO

DZIAŁ I

NAZWA PODMIOTU LECZNICZEGO, DANE ADRESOWE

§ 1

  1. Podmiotem leczniczym jest Kinder-Med z siedzibą w Toruniu, NIP 8792471646, REGON:341530780, wpisana do rejestru podmiotów leczniczych zaświadczeniem o wpisie numerze księgi rejestrowej 000000272088 przez Wojewodę Kujawsko-pomorskiego.

DZIAŁ II

CELE I ZADANIA PODMIOTU LECZNICZEGO

§ 2

  1. Podstawowym celem działalności Podmiotu leczniczego jest udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej, które służą zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia oraz prowadzenie profilaktyki zdrowotnej przez osoby do tego uprawnione na podstawie obowiązujących przepisów prawa, ze szczególnym uwzględnieniem przestrzegania praw pacjenta oraz stosowaniu właściwych metod diagnostycznych i leczniczych zgodnie z obowiązującymi standardami.
  2. Działalność lecznicza wykonywana przez Kinder-Med polega na promocji zdrowia, i udzielaniu świadczeń zdrowotnych. Świadczenia mogą być udzielane za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności.

§ 3

Do zadań Przychodni należą świadczenia związane w szczególności z:
a. badaniami i poradami lekarskimi,
b. diagnostyką i leczeniem,
c. promocją zdrowia i profilaktyką chorób.

DZIAŁ III

STRUKTURA ORGANIZACYJNA PODMIOTU LECZNICZEGO

§ 4

W skład Podmiotu leczniczego wchodzą jednostka organizacyjna i komórki organizacyjne. Jednostką organizacyjną jest Przychodnia.
Komórki organizacyjne o charakterze medycznym:
– 2 gabinety lekarskie
– pomieszczenie do edukacji pacjentów
O charakterze niemedycznym:
a. Rejestracja
b. Sekcja administracyjno – gospodarcza Przychodni.

DZIAŁ IV

RODZAJ DZIAŁALNOŚCI LECZNICZEJ PRZYCHODNI ORAZ ZAKRES UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ
ZDROWOTNYCH

§ 5

W ramach Podmiotu Leczniczego Przychodnia udziela świadczeń zdrowotnych.

§ 6

Świadczenia zdrowotne udzielane przez Przychodnię obejmują świadczenia:

  • poradnia pediatryczna
  • poradnia alergologiczna
  • poradnia pulmonologiczna dla dzieci
  • poradnia nefrologiczna dla dzieci
  • poradnia gastronetrologiczna dla dzieci
  • poradnia endokrynologiczna dla dzieci
  • poradnia dietetyczna dla dzieci

DZIAŁ V

MIEJSCE UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH

§ 7

  1. Przychodnia udziela świadczeń zdrowotnych w pomieszczeniach budynku mieszczącego się we Toruniu przy ul. Krasińskiego 34/3
  2. Świadczenia zdrowotne udzielane przez Przychodnię mogą się również odbywać w miejscu
    zamieszkania pacjenta bądź w innym miejscu, w którym pacjent przebywa w przypadku
    teleporady.
    DZIAŁ VI
    PRZEBIEG PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH

§ 8

  1. Przychodnia udziela świadczeń zdrowotnych finansowanych za całkowitą odpłatnością.
  2. Świadczenia zdrowotne udzielane są wyłącznie przez osoby wykonujące zawody medyczne
    oraz spełniające wymagania kwalifikacyjne określone w odrębnych przepisach.
  3. Przychodnia prowadzi dokumentację medyczną dotyczącą osób korzystających ze świadczeń
    zdrowotnych z zapewnieniem ochrony danych osobowych zawartych w dokumentacji oraz
    udostępnia dokumentację zgodnie z obowiązującymi przepisami.

§ 10

  1. Świadczenia zdrowotne udzielane są w dniu zgłoszenia lub w terminie uzgodnionym z
    pacjentem.
  2. Rejestracja pacjentów odbywa się zarówno osobiście, bądź przez członków rodziny, czy też
    osoby trzecie, jak i telefonicznie, oraz poprzez systemy teleinformatyczne z wyznaczeniem dnia
    i godziny realizacji świadczenia zdrowotnego.

§ 11

  1. Lekarze udzielający świadczeń zdrowotnych w Przychodni kierują ubezpieczonych zapisanych na swoje listy, na konsultacje specjalistyczne, leczenie szpitalne bądź zabiegi
    fizjoterapeutyczne poprzez wystawienie skierowania.
  2. Lekarze Przychodni kierują pacjentów na leczenie szpitalne i inne niż szpitalne, realizowane w
    warunkach stacjonarnych i całodobowych, jeżeli cel leczenia nie może być osiągnięty
    ambulatoryjnie.

DZIAŁ VII

ORGANIZACJA I ZADANIA POSZCZEGÓLNYCH KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH PRZYCHODNI ORAZ
ZAKRES WSPÓŁDZIAŁANIA MIĘDZY TYMI KOMÓRKAMI

§ 12

  1. Przychodnia lekarska realizuje zadanie, o którym mowa w ust. 1 powyżej w kilku obszarach,
    których celem jest: zachowanie zdrowia, profilaktyka, rozpoznanie i leczenie chorób oraz
    usprawnianie pacjenta .
  2. W zakresie działań zatrudnionych w Poradni lekarzy leży m. in.:
    a. prowadzenie edukacji zdrowotnej;
    b. planowanie i koordynacja postępowania diagnostycznego, stosownie do stanu zdrowia
    pacjenta,
    c. informowanie pacjenta i/lub jego rodzinę o możliwościach postępowania diagnostycznego
    w odniesieniu do aktualnego stanu zdrowia oraz wskazuje podmioty właściwe do jego
    przeprowadzenia,
    d. przeprowadzanie badań podmiotowych i badań przedmiotowych pacjenta zgodnie z
    aktualną wiedzą medyczną oraz z wykorzystaniem technik dostępnych w warunkach
    podstawowej opieki zdrowotnej,
    e. kierowanie pacjenta na konsultacje specjalistyczne lub do jednostek lecznictwa
    zamkniętego w celu dalszej diagnostyki i leczenia, w przypadku gdy uzna to za konieczne.

.
§ 13

Do obowiązków pracowników Rejestracji Przychodni w szczególności należy:
a. udzielanie pacjentom kompetentnych i wyczerpujących informacji o dniach i godzinach pracy
lekarzy i innych komórek organizacyjnych, a także obowiązujących przepisach w zakresie
działalności Przychodni;
b. rejestrowanie pacjentów poprzez zgłoszenia osobiste, telefoniczne lub osoby inne;
e. prowadzenie dziennej ewidencji przyjęć pacjentów.

§ 14

  1. Do realizacji zadań i celu, dla którego Przychodnia została utworzona niezbędne jest
    współdziałania jej komórek organizacyjnych. Odbywa się to poprzez usprawnianie procesów
    informacyjno-decyzyjnych – prawidłowy przepływ informacji leczniczych, organizacyjnych,
  2. Podstawowym elementem współdziałania są okresowe spotkania Kierownika Przychodni
    z personelem, spotkania kadry zarządzającej.
  3. Spotkania mają na celu:
    a. wzajemną wymianę informacji w celu dalszego doskonalenia wspólnego działania,
    b. przekazywanie informacji o podejmowanych kierunkach działania, przedstawianie
    propozycji usprawnień,
    c. omówienie realizacji zadań oraz wymianę poglądów dotyczących problemów w
    realizacji zadań.
    DZIAŁ VIII
    WARUNKI WSPÓŁDZIAŁANIA Z INNYMI PODMIOTAMI WYKONUJĄCYMI DZIAŁALNOŚĆ LECZNICZĄ

§ 15

  1. Przychodnia realizując swoje zadania współpracuje z innymi podmiotami wykonującymi
    działalność leczniczą w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia
    pacjentów i ciągłości postępowania.
  2. W przypadku konieczności kontynuowania diagnostyki lub leczenia w innym podmiocie
    leczniczym pacjent kierowany jest na zasadach określonych przepisami prawa

DZIAŁ IX
WYSOKOŚĆ OPŁATY ZA UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ

§ 16

  1. Udostępnienie dokumentacji medycznej pacjenta na zewnątrz Przychodni organom i podmiotom uprawnionym na podstawie odrębnych przepisów następuje na podstawie decyzji Kierownika Przychodni, z zachowaniem poufności i ochrony danych osobowych.
  2. Dokumentację udostępnia się:
    a. do wglądu w siedzibie Przychodni
    b. w formie kopii, wyciągów, odpisów bądź wydruków,
    c. poprzez udostępnienie oryginałów dokumentacji za pokwitowaniem odbioru i zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, jeżeli uprawniony organ lub podmiot żąda udostępnienia oryginałów tej dokumentacji,
    d. za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej,
    e. na informatycznym nośniku danych.
  3. Przychodnia nie pobiera opłat za wydanie dokumentacji medycznej na pierwszą prośbę pacjenta. Ponowne udostępnienie dokumentacji medycznej poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów, kopii, wydruków albo na informatycznym nośniku danych Przychodnia podlega stosownym opłatom.
  4. Wysokość opłaty za udostępnienie dokumentacji o której mowa w ust. 2 określa cennik stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu. Cennik zamieszcza się na tablicy ogłoszeń, w miejscu ogólnodostępnym.
  5. Wniosek o udostępnienie dokumentacji medycznej składa się, uwzględniając czas na sporządzenie jej kopii, odpisu, wyciągu, w rejestracji przychodni .
  6. We wniosku należy uwzględnić formę odbioru dokumentacji. W przypadku przesłania jej drogą pocztową, koszty przesłania ponosi wnioskodawca.

DZIAŁ X

ORGANIZACJA PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH NA ZASADACH KOMERCYJNYCH

§ 20

  1. Przychodnia może udzielać świadczeń zdrowotnych odpłatnie,
  2. Za udzielone świadczenia zdrowotne inne niż finansowane ze środków publicznych (świadczenia zdrowotne odpłatne) pacjenci Przychodni wnoszą opłaty zgodnie z ustalonym cennikiem opłat. Wysokość opłat określa załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu organizacyjnego.
  3. Za świadczenia zdrowotne udzielone odpłatnie, Przychodnia wystawia rachunek, w którym na wniosek pacjenta wyszczególnia zrealizowane procedury diagnostyczne i terapeutyczne.
  4. Opłatę uiszcza się w formie gotówkowej w Przychodni lub bezgotówkowej na rachunek bankowy.

DZIAŁ XI

SPOSÓB KIEROWANIA KOMÓRKAMI ORGANIZACYJNYMI PODMIOTU LECZNICZEGO

§ 21

  1. Kierownik Przychodni jest odpowiedzialny za całokształt działalności Przychodni, a w szczególności ponosi odpowiedzialność za poziom udzielanych świadczeń zdrowotnych, ich organizację, należyte wykonanie, sprawne i skuteczne działanie.
  2. Kierownik tworzy, łączy, reorganizuje i likwiduje komórki organizacyjne Zakładu. W szczególności, w zależności od potrzeb, Kierownik może tworzyć działy, sekcje, pracownie i samodzielne stanowiska pracy ustalając jednocześnie ich pozycję oraz sposób podporządkowania w obrębie statutowej struktury organizacyjnej
  3. Zakres uprawnień i obowiązków Kierownika Przychodni obejmuje w szczególności:
    a. planowanie i nadzorowanie działalności Zakładu,
    b. ustalanie wewnętrznych aktów prawnych regulujących funkcjonowanie Zakładu,
    c. kontrolę i ocenę pracy komórek organizacyjnych oraz nadzorujących ich osób,
    d. wykonywanie czynności związanych z zatrudnianiem, zwalnianiem, nagradzaniem pracowników Zakładu,
    e. koordynację funkcjonowania i współpracy wszystkich struktur organizacyjnych Zakładu,

§ 22

  1. Korespondencję wychodzącą na zewnątrz Przychodni, zawierającą oświadczenie woli,
    podpisuje Kierownik, który może delegować to uprawnienie na wyznaczoną przez siebie
    osobę.
  2. Zwierzchnikiem służbowym wszystkich pracowników Przychodni jest Kierownik, który zarządza Przychodnią , reprezentuje go na zewnątrz działając zgodnie z przepisami prawa.
  3. Kierownik składa w imieniu Przychodni oświadczenia woli.
  4. Kierownik może wyznaczyć zastępcę na czas swojej nieobecności

Załącznik nr 1

Wysokość opłat za wydanie dokumentacji medycznej

  1. Sporządzenie kserokopii lub wydruku – 2 PLN za 1 stronę
  2. Sporządzenie odpisu lub wyciągu – 2 PLN za 1 stronę

Załącznik nr 2

Cennik usług

  1. Porada lekarska pediatryczna – 200 zł
    testy w kierunku zakażenie RSV, Covid-19, grypy, paciorkowcowego zapalenia -Strep test, CRP – cennik dostępny w rejestracji przychodni – w trakcie opracowania.
  2. Porada lekarska alergologiczna 250 zl
  3. Porada lekarska gastroentrologiczna dla dzieci 250 zl
  4. Porada lekarska pulmonologiczna dla dzieci 250 zl
    porada lekarska + usg płuc 350 zl
  5. Porada lekarska nefrologiczna dla dzieci 250 zl
    porada lekarska + usg z oceną nerek 350 zl
    6 Porada endokrynologiczna dla dzieci 250 zl
  6. Porada dietetyczna dla dzieci pierwszorazowa 200 zl
  7. Teleporada 150 zl
  8. testy prick – alergeny wziewne – 150 zl
    testy + wizyta lekarska 350 zl
  9. Naskórkowe testy płatkowe – alergie kontatowe – 400 zl
    testy + wizyta lekarska 600
    11 spiroemtria 100 zl
    spirometria z próbą rozkurczową 150 zl
  10. Badania usg – zakres badań w trakcie ustalania